Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

it-manager | 26/05/2018

Scroll to top

Top

Brak wypowiedzi

Credit Agricole z rozwiązaniem MDM od Orange i IS - case study

Credit Agricole z rozwiązaniem MDM od Orange i IS – case study

24 lutego 2016

Credit Agricole Bank Polska zoptymalizował zarządzanie siecią urządzeń mobilnych oraz zwiększył bezpieczeństwo ich użytkowania dzięki wdrożonemu przez Orange Polska i Integrated Solutions rozwiązaniu MDM. Łącznie platforma MDM (Mobile Device Management) zarządza 415 urządzeniami mobilnymi, które mają dostęp do poczty korporacyjnej.

 

Zabezpieczenie urządzeń mobilnych z dostępem do poczty korporacyjnej

System zarządzania urządzeniami mobilnymi MDM wdrożono w Credit Agricole Bank Polska w oparciu o platformę FAMOC firmy FancyFon. Celem było zoptymalizowanie zarządzania siecią urządzeń mobilnych oraz zwiększenie bezpieczeństwa jej użytkowania.

„Do tej pory wykorzystywaliśmy własne narzędzia. Chcieliśmy jednak – ze względu na rosnącą liczbę urządzeń mobilnych z dostępem do poczty firmowej – robić to bardziej kompleksowo. W sumie w banku jest ok. 2700 smartfonów i tabletów” – wyjaśnia Piotr Prystasz, kierownik Service Desk w Credit Agricole Bank Polska.

Wcześniejsza współpraca z Orange Polska sprawiła, że bank Credit Agricole zdecydował się poprosić właśnie tego partnera o zaproponowanie rozwiązania do kompleksowego zarządzania urządzeniami mobilnymi. Zaoferowany system MDM pochodzi z oferty Integrated Solutions, spółki należącej do Orange Polska. Umożliwia on zarządzanie bardzo szeroką gamą urządzeń – zarówno smartfonów, jak i tabletów – pracujących pod kontrolą systemu iOS i Android, Windows Phone oraz BlackBerry OS. Wybrane rozwiązanie zapewnia także Credit Agricole bezpieczeństwo samych urządzeń, jak i przechowywanych na nich danych.

Bezpośrednia analiza alertów i zagrożeń przez Orange Polska

Po stronie banku za zarządzanie systemem MDM odpowiadają administratorzy, którzy wspierani są przez opiekuna po stronie Orange Polska. Na bieżąco sprawdza on i monitoruje nadchodzące alerty, w tym o potencjalnych zagrożeniach, takich jak wirusy czy niebezpieczne aplikacje. Łącznie platforma MDM zarządza 415 urządzeniami mobilnymi, które mają dostęp do poczty korporacyjnej.

„Dodatkowo także, gdy jakieś urządzenie nie zgłasza się w systemie MDM, pracownik Orange Polska kontaktuje się z jego użytkownikiem, aby sprawdzić powody braku aktywności urządzenia. W przypadku kradzieży lub zagubienia może on zablokować dostęp do urządzenia, jak również usunąć jego zawartość” – wyjaśnia Piotr Prystasz. „Na bieżąco widzimy także, które urządzenia mają dostęp do naszej poczty korporacyjnej. De facto każdy pracownik, który chce z niej korzystać na smartfonie lub tablecie musi wcześniej zainstalować na nim pakiet narzędzi systemu MDM” – dodaje.

Archiwizacja i szyfrowanie danych na urządzeniach mobilnych

Kolejną funkcjonalnością platformy MDM wykorzystywaną przez bank Credit Agricole jest możliwość archiwizacji danych z urządzenia mobilnego, m.in. kontaktów.

„Została ona włączona równocześnie z włączeniem funkcjonalności szyfrowania danych na urządzeniach mobilnych. Teraz można ją włączać po zastosowaniu odpowiedniej, stworzonej przez nas polityki bezpieczeństwa związanej ze sposobem wykorzystania urządzeń mobilnych” – mówi Piotr Prystasz. „Cieszymy się, że pracownicy doceniają zalety systemu MDM, pytając np. o archiwizację swoich kontaktów i pomoc w ich odzyskaniu w razie utraty smartfona” – dodaje Anna Oczko, specjalista IT ds. telekomunikacji w Credit Agricole Bank Polska.

„Przy wdrożeniach systemu MDM ważna jest pełna transparentność wobec użytkowników. Zależy nam na tym, aby pracownicy czuli się komfortowo i pozytywnie przyjęli system. Dlatego też nie zainstalowaliśmy funkcjonalności pozwalającej na zlokalizowanie urządzenia mobilnego, choć jest ona dostępna w zaoferowanym nam rozwiązaniu MDM” – wyjaśnia Piotr Prystasz. Zastosowane w banku rozwiązanie pozwala też na wymuszanie np. szyfrowania danych na urządzeniu, czy blokowania go kodem PIN.

Blokowanie aplikacji o złej reputacji i budowa własnego m-sklepu

System MDM pozwala także na przeprowadzenie zdalnej diagnozy urządzenia. Informuje on też o wirusach. W systemie tym znajduje się także baza aplikacji mobilnych o „złej” reputacji, które mogą być automatycznie blokowane lub odinstalowane, jeśli już znajdą się na urządzeniu. „Najwięcej alertów jest generowanych przez zdarzenia polegające na wykryciu przez system niebezpiecznych aplikacji na urządzeniu. Głównie dlatego budujemy własny sklep z aplikacjami mobilnymi, w którym będziemy udostępniać tylko te polecane, bezpieczne.” – wyjaśnia Piotr Prystasz. Z punktu widzenia administratorów jedną z najważniejszych funkcjonalności jest możliwość sprawdzenia „historii użytkowania” poszczególnych urządzeń. Znacząco ułatwia to serwis urządzeń mobilnych m.in. dzięki temu, że możliwe jest sprawdzenie co się z danym smartfonem lub tabletem wcześniej działo. Wśród innych korzyści przedstawiciele Credit Agricole wymieniają większe bezpieczeństwo danych, a także łatwiejsze zarządzanie zasobami. „Wiemy wszystko o każdym z naszych urządzeń mobilnych, znamy też jego historię. Możemy także powiązać je z konkretnym użytkownikiem” – podsumowuje Anna Oczko.

 

Wypowiedz się

Wszelkie prawa zastrzeżone