Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

it-manager | 22/07/2017

Scroll to top

Top

Brak wypowiedzi

Potencjał biznesowy zaawansowanej analizy danych

Potencjał biznesowy zaawansowanej analizy danych

9 grudnia 2016

Firma McKinsey opublikowała raport na temat zaawansowanej analizy danych (advanced analytics) oraz rozwoju tego sektora IT. Oto jego kluczowe wątki:

  • Globalnie firmy wykorzystują tylko 30 proc. potencjału, który może przynieść zaawansowana analiza danych. Najlepiej wykorzystujemy dane związane z lokalizacją użytkowników (wykorzystujemy 50-60 proc. potencjału). Nieźle radzi sobie również handel, wykorzystując ok. 30-40 proc.
  • Więcej do zrobienia jest w produkcji przemysłowej, sektorze publicznym czy ochronie zdrowia, które na razie nie wykorzystują nawet 30 proc. potencjału płynącego z zaawansowanej analizy danych
  • Jednym z najważniejszych wyzwań jest brak wykwalikowanych pracowników. Z szacunków McKinsey wynika, że o ile globalnie liczba absolwentów kierunków związanych z zaawansowaną analityką danych będzie rosła o ok. 7 proc. rocznie, popyt może się zwiększać nawet o 12 proc. rocznie.
  • Jeszcze dotkliwiej odczuć możemy brak osób, które potrafią wnioski z danych przełożyć na język zastosowań biznesowych w konkretnym sektorze. W kolejnej dekadzie tylko w USA pojawi się dla nich 2-4 mln miejsc pracy.

Komentarz Wojciecha Kroka, partnera lokalnego w McKinsey & Company, firmie doradztwa strategicznego: 

Większość firm w Polsce na razie głównie analizuje możliwości zastosowania zaawansowanej analityki w biznesie lub tworzy zespoły i kompetencje analitycznych wymagane do wdrożenia wojciech_krokwybranych rozwiązań. Ale są też zaawansowane sektory  – przede wszystkim banki i ubezpieczyciele, telekomunikacja czy handel detaliczny. Jednak ogromny potencjał mają również inne branże, np. energetyka, czy produkcja przemysłowa. Z doświadczeń Centrum Zaawansowanej Analityki McKinsey w Polsce, wynika, że jedną z największych barier dla naszych firm jest zmiana istniejących procesów tak, aby w pełni wykorzystywały produkty zaawansowanej analityki. Bardzo często nie chodzi o taktyczne modyfikacje w procesach, ale o daleko idące zmiany w modelu biznesowym i sposobie podejmowania decyzji. 

Pobierz cały raport:

przechwytywanie

Wypowiedz się

Wszelkie prawa zastrzeżone